Individuele ondersteuning Leer-Kracht

Ik wil eerst zien wie jij bent Bart!Gelijk naar de kennismakingsvideo.

Leer Krachtig Zijn!

Is soms best heel pittig!

Ambacht

Leerkracht zijn is een AMBACHT en vraagt veel flexibiliteit .

Leer-Kracht

Je WORD  geen Leer-Kracht maar je BENT een leerkracht.

Passie

Wil je nog meer passie, plezier en tijd, zet de stap voorwaarts.

Leerkracht |groep 7/8

Open en transparant

Ik heb het als prettig ervaren, je was open en transparant. Je gaf aan dat ik contact mocht opnemen als er iets was en dat gaf een heel gesteund gevoel.


Werkdruk, tijdsdruk en stress,

  • Ik krijg het nooit allemaal op tijd af.
  • Ik reageer te snel geagiteerd op de kinderen.
  • Ik ervaar weinig tijd voor mijn passie en creativiteit.
  • Ik merk dat mijn energie snel is verbruikt voor de dag.
  • Ik ben soms onhandig in mijn communicatie naar ouders.
  • Ik voel dat ik teveel aan het overleven ben en te weinig doe.
  • Ik hou nu mijn hoofd boven water doe het hoogst noodzakelijke.

Hoe kom ik hieruit?

Door de volgende vragen te beantwoorden:

  • Durf je het aan om op een ongewone manier dit te gaan aanpakken?
  • Ben je bereid oefeningen, opdrachtjes te doen die je verder helpen?
  • Sta je open voor feedback die soms confronterend kan aanvoelen?
  • Ga je het commitment aan voor minimaal 5 ontmoetingen?
  • Vind je het oké, dat je er plezier aan kunt gaan beleven?
  • Geef je mij ook feedback over wat wel en niet werkt?
  • Kun jij met jezelf afspreken er echt voor te gaan?

"Heb je de vragen met 'JA' beantwoord? Laten we dan gauw gaan afspreken met elkaar!"


Leerkracht |groep 1/2

Onderscheid maken

Het kijken naar jezelf en hoe je leert om te gaan met reacties van anderen. Wat is belangrijk en wat kan je beter loslaten? Onderscheid maken in waar je op moet reageren en wat je beter gewoon even kunt laten (denk ook aan de clownsneus).

We kunnen aan de slag!

De eerste 15 stappen:

Jij en/of de leidinggevende hebben contact met mij opgenomen, voor een eerste start-afspraak.

  1. Een eerste afspraak is ingepland en ik kom langs.
  2. Ik kom na schooltijd langs,  kinderen zijn al naar huis.
  3. We starten gelijk, door al pratend meer van elkaar te weten te komen.
  4. Ik deel wat cadeautjes uit die al ingezet kunnen gaan worden.
  5. De hulpvragen die er zijn worden wellicht duidelijk of later in het traject .
  6. Je krijgt een oefening mee naar huis.
  7. Onze eerste afspraak neemt ongeveer een uurtje in beslag.
  8. Na deze start-afspraak maken we een volgende afspraak.
  9. We hebben minimaal 5 afspraken die we nakomen samen.
  10. Ik ga je twee keer in de klas meemaken, in het begin en aan het eind (max. 30 min per x)
  11. Ik geef je een overeenkomst mee die we allen ondertekenen, leidinggevende, jij en ik.
  12. We verdelen de afspraken zo dat ze het meest efficiënt en effectief zijn! 
  13. We kunnen elkaar bellen, WhatsAppen, online ontmoeten en e-mailen.
  14. Aantekeningen c.q. opdrachtjes die jij en ik maken geven de voortgang aan.
  15. Wij zijn zelf diegene die het tot een succes maken met onze optimale inzet!

Leerkracht |groep 7/8

Plezier en leuke dingen

Ik heb weer plezier gekregen in mijn werk. Ik heb weer met de kinderen een mooie band op weten te bouwen en weer op een goede manier naar mijn eigen lesgeven kunnen kijken. Het plezier wat ik wilde hebben dat heb ik nu, want ik doe die leuke dingen nu. 

De prijs is ook helder!

€ 85,- per uur €0,21 per km
exclusief BTW
Gratis telefonisch/WhatsApp/
E-mail contact
oefen materiaal én cadeautjes
omdat geven zo leuk is!

Wie weet zien, spreken en
horen wel elkaar.

Hartelijke groet,

Leerkracht |groep 7/8

Aanrader

Absoluut! Een vriendelijke coach die op een verfrissende manier te werk gaat. Bart houd je op een positieve en prettige manier een spiegel voor en helpt je bij het groeien als persoon. 

Wat zeiden je voorgangers,
op de volgende vragen?

Wat heeft de ondersteuning opgeleverd?

Het heeft mij opgeleverd dat ik samen met Bart heb
ingezoomd op mezelf als leerkracht, maar ook als mens. Ik heb het met Bart kunnen hebben over waar ik tegenaan loop in het onderwijs en hij hield mij een spiegel voor. Hij liet me kijken naar wat ik daarin kon veranderen, dit was verfrissend.
(Leerkracht groep 7/8)


Ik heb weer plezier gekregen in mijn werk. Ik heb weer met de kinderen een mooie band op weten te bouwen en weer op een goede manier naar mijn eigen lesgeven kunnen kijken. Het plezier wat ik wilde hebben dat heb ik nu, want ik doe die leuke dingen nu. 
(Anne leerkracht groep 7/8)


Ik ben vooral positiever gaan denken. Ook durf ik nu grenzen te stellen en kan zaken leren loslaten, zowel op privé gebied als op de werkvloer.
(Leerkracht groep 1/2)

Hoe heb je samenwerking ervaren?

Ik heb het als prettig ervaren, je was open en transparant. Je gaf aan dat ik contact mocht opnemen als er iets was en dat gaf een heel gesteund gevoel. (Leerkracht groep 7/8)


Soms confronterend, maar ook heel fijn. Je was er wanneer nodig was en liet mij zelf vooral nadenken. Luisterde en stelde vragen waar ik wat aan had. Het was niet dat je dingen moest en moet laten zien, maar tips en die pak je daardoor snel op.
(Anne leerkracht groep 7/8)


Ik vond de samenwerking enorm prettig. Het eerste gesprek moest ik even wennen, maar dat kwam door de hoge muur die ik had opgebouwd. Daarna heb ik het laten gaan en stond ik er voor open.(Leerkracht groep 1/2) 

Welk aspect vond je het meest waardevol?

Het meest waardevol vond ik dat je begrip toonde voor de moeilijke dingen die ik heb meegemaakt, maar me ook hielp om naar het positieve te kijken. Iets waar ik zelf ook altijd veel mee bezig ben. Ik voelde me gezien en je zocht samen met mij naar oplossingen. Je hielp me om te kijken wat deze ervaringen mij hebben gebracht.

(Leerkracht groep 7/8)


Ik vond het begin vooral meest waardevol. Toen kwam ik er al achter wat er anders zou moeten en werd dit ook gezegd. Hierna ga je hier ook mee aan de slag. (Anne Leerkracht groep 7/8)


Het kijken naar jezelf en hoe je leert om te gaan met reacties van anderen. Wat is belangrijk en wat kan je beter loslaten? Onderscheid maken in waar je op moet reageren en wat je beter gewoon even kunt laten (denk ook aan de clownsneus).

(Leerkracht groep 1/2) 

Zou jij mij aanbevelen bij anderen?

Absoluut! Een vriendelijke coach die op een verfrissende manier te werk gaat. Bart houd je op een positieve en prettige manier een spiegel voor en helpt je bij het groeien als persoon.
(Leerkracht groep 7/8) 


Ik zou je zeker aanbevelen voor anderen! Je voelt je snel op je gemak bij je en je leert naar jezelf kijken. Je kan er op zo'n manier doorheen prikken en het raakt je. Ik heb mezelf weer teruggevonden en daar ben ik je heel erg dankbaar voor. Ook wilde mijn moeder je nog bedanken. Ze is erg blij dat ik weer met beide voeten op de grond sta.
(Leerkracht groep 1/2) 

Heb je nu accuut
oplossingen nodig?
Kijk eens of hier wat tussen zit!

>
Success message!
Warning message!
Error message!